Administratorii de active ai Fundației IFRS s-au întâlnit, în perioada 2-4 martie 2021, pentru a-și continua analiza și discuțiile cu privire la răspunsurile primite în urma consultării publice desfășurate la finele anului trecut privind raportarea informațiilor referitoare la sustenabilitate.
Feedback-ul primit la consultarea din 2020 a confirmat necesitatea urgentă ca standardele globale de raportare a informațiilor referitoare la sustenabilitate și sprijinul acordat Fundației să joace un rol în dezvoltarea acestora. Prin urmare, administratorii își continuă activitatea de înființare a unui consiliu internațional pentru standarde de raportare a informațiilor referitoare la sustenabilitate în cadrul structurii de guvernanță existente a Fundației IFRS.
Astfel, administratorii au salutat declarația publică din februarie 2021 a Consiliului IOSCO, anunțând intenția IOSCO de a colabora cu Fundația IFRS în elaborarea unui plan de înființare a unui nou consiliu pentru stabilirea unor standarde de raportare a informațiilor referitoare la sustenabilitate care să răspundă nevoilor piețelor de capital. Administratorii recunosc importanța pentru interesul public a standardelor de raportare ce abordează valoarea întreprinderilor, care surprinde, la rândul său, crearea de valoare preconizată pentru investitori pe termen scurt, mediu și lung și este interdependentă cu crearea de valoare pentru societate și mediu.
Pe baza feedback-ului primit în urma consultării din 2020 și încurajați de declarația Consiliului IOSCO, administratorii au ajuns la următoarele puncte de vedere cu privire la direcția strategică a noului consiliu:
•Obiectivul investitorului – valoarea întreprinderilor: noul consiliu se va concentra asupra informațiilor semnificative pentru deciziile investitorilor și ale creditorilor.
•Domeniul de aplicare – prioritate – informațiile aferente schimbărilor climatice: ca urmare a nevoii urgente de a obține informații mai bune cu privire la aspectele legate de climă, noul consiliu și-ar concentra inițial eforturile asupra raportării informațiilor legate de climă, depunând, totodată, eforturi pentru a răspunde nevoilor de informare ale investitorilor cu privire la alte aspecte ale ESG (mediu, social și guvernanță).
•Să se bazeze pe cadrele existente – noul consiliu s-ar baza pe activitatea bine stabilită a TCFD – Ghidul de implementare pentru îmbunătățirea prezentărilor de informații financiare privind schimbările climatice în raportarea integrată, precum și pe activitatea desfășurată de alianța principalilor normalizatori de standarde în raportarea privind aceste informații.
•Abordarea elementelor de bază: prin colaborarea cu organismele de normalizare din jurisdicțiile-cheie, standardele emise de noul consiliu ar oferi o bază de referință pentru raportarea coerentă și comparabilă a informațiilor referitoare la sustenabilitate la nivel mondial, oferind, în același timp, flexibilitate pentru coordonarea cerințelor de raportare care să reflecte impactul mai larg asupra sustenabilității.
Știrea completă poate fi accesată pe site-ul Fundației IFRS.