Actualizat la: 05.06.2020 ora 15.30
Vă informăm că în perioada 09.06 – 30.06.2020 se organizează în sistem online aferent anului în curs următoarele cursuri pentru membrii activi:
1. Fiscalitate , în 18.06.2020, cu tema “Noutăți fiscale. Măsuri de susținere a mediului de afaceri în contextul actual. Revenirea la normalitate”, cu o durata de 10 ore CPD (5 ore la sala)
2. Contabilitate, în 16.06.2020, cu tema “Impactul pandemiei de COVID 19 asupra Contabilitatii: Tratamente adaptate, intrebari si raspunsuri”, cu o durata de 10 ore CPD (5 ore la sala)
Informarea + Link-urile de înscrire la aceste cursuri au fost trimise pe adresele de e-mail ale tuturor membrilor din Tabloul filialei Neamț. Orice modificări de dată sau oră de desfășurare a cursurilor online vă vor fi anunțate în timp oportun.
Reamintim că membrii inactivi desfășoară cursurile anuale specifice lor în sistem online pe o platformă în baza de ID+parolă eliberate de Biroul Tablou filiala Neamț. Rugăm ca membrii INACTIVI să nu se înscrie la aceste cursuri, iar cei care nu dețin ID+parola din diverse motive să contacteze și solicite acest lucru la Biroul Tablou Filiala Neamț . la adresa de e-mail: tablou@ceccarneamt.ro
- Tema: NOUTĂȚI FISCALE. MĂSURI DE SUSȚINERE A MEDIULUI DE AFACERI ÎN CONTEXTUL ACTUAL. REVENIREA LA NORMALITATE.
După o perioadă agitată, în care a trebuit să ne adaptăm la noua realitate, atat noi, profesionistii contabili, cat si mediul de afaceri, facem eforturi pentru a reveni la normalitate. Pentru a asigura trecerea de la starea de alertă laperioada fără restricţii, autoritățile au adoptat măsuri economice și fiscal-bugetare importante de susținere a agentilor economici. Conștienți de rolul nostru de consilieri de încredere ai antreprenorilor, noi, profesioniștii contabili membri ai CECCAR, depunem eforturi susţinute pentru identificarea soluțiilor de refacere rapidă a clienților noștri, dar și de menținere a propriei afaceri.
În acest sens, CECCAR organizează un curs destinat membrilor în care vor aborda aceste subiecte de maxima actualitate si importantă, printre care se află și:
Partea 1. Aspecte importante pentru persoanele juridice in determinarea obligatiilor fiscale in anul 2020,
Subventii disponibile pentru angajatorii afectati de pandemie:
Particularitati la calculul impozitelor in cazul anului 2020 (bonificatii disponibile, scutiri de venituri, deduceri la calculul impozitului pe profit sau pe venitul microintreprinderilor):
Noutati in materie de TVA:
Amnistia fiscala – oportunitati de a reduce costurile fiscale, etc.
Partea 2. Impozitarea persoanei fizice si depunerea declaratiei unice
Impozitarea celor mai frecvente tipuri de venituri (venituri din activitati independente, venituri din chirii, din investitii sau din alte surse, etc.)
Contributii sociale obligatorii si reguli specifice
Depunerea declaratiei unice.
De asemenea, vor fi abordate si alte noutăți legislative (actualizate la zi), în acest domeniu, atât de utile profesioniștilor contabili.
2. Contabilitate-Tema: IMPACTUL PANDEMIEI DE COVID 19 ASUPRA CONTABILITĂȚII. TRATAMENTE ADAPTATE, ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI
Într-o perioadă în care lumea părea să urmeze o rutină destul de bine definită, pandemia de COVID – 19 a generat în plan social și economic modificări radicale. Efectele acestora s-au propagat în lanț, modificările existente schimbând comportamentul firmelor și generând, în mod implicit, apariția unor noi spețe contabile.
- V–ați confruntat deja cu provocări ale aplicării raționamentului profesional în cazul recunoașterii cheltuielilor și veniturilor?
- Mișcările la nivelul stocurilor reprezintă un aspect greu de gestionat în cadrul firmei dumneavoastră?
- Aveți active imobilizate care nu mai sunt utilizate?
- Cum ar trebui procedat în cadrul evenimentelor ulterioare datei raportării?
Acestea sunt doar câteva dintre provocările cu care se poate confrunta un profesionist contabil, în condițiile în care modificările în activitatea firmelor reprezintă un factor constant. Pornind de la un set de întrebări ce vizează o serie de aspecte specifice, în cadrul acestor cursuri cu caracter special organizate de CECCAR, vor fi discutate și soluționate, prin aplicarea raționamentului profesional, o serie de spețe si subiecte de maximă actualitate.
Cursurile se vor desfășura online în sistem de webinar, sunt cursuri interactive și cuprind exemple practice. La finalul cursului, membrii CECCAR ce au participat la curs vor primi prezentarea în format electronic.
Prin organizarea acestor cursuri, CECCAR face toate eforturile necesare pentru a asigura o pregătire profesională continuă membrilor adaptată acestor condiții nefavorabile susținerii cursurilor la sală, continuând să pună accent pe calitate, în detrimentul cantității. În vederea asigurării celor mai bune condiții de curs, între care interactivitatea are un rol important, seriile formate vor fi limitate la un număr de 150 de persoane.
Un membru se poate înscrie la o singură zi de curs cu aceeași tematică. În cazul înscrierilor multiple, acestea vor fi eliminate.
Vă rugăm să acordați atenție completării datelor din formularul de înscriere. Acestea vor sta la baza comunicării ulterioare a informațiilor necesare participării în cadrul cursurilor.
Link-ul pentru accesul pe platforma ZOOM.us, în vederea participării la curs, se va transmite automat în ziua organizării cursului respectiv (până la ora 15.00), pe adresa de email comunicată în formularul de înscriere.
Membrii care se înscriu și, ulterior, nu participă, nu vor mai avea prioritate pentru înscrierea la cursurile viitoare. Această măsură este justificată din dorința de a asigura tuturor membrilor șanse egale de a se înscrie în vederea participării la cursurile de pregătire profesională.
Pentru consultarea regulilor de participare la curs – click aici
În acest sens, vă comunicăm că nerespectarea prezentelor reguli, va conduce la imposibilitatea participării în cadrul cursurilor.